Zakaj?
Naprave s procesorji, ki predstavljajo temelj računalništva in informatike, so danes prisotne vsepovsod. Zraven računalnika jih najdemo tudi v telefonih, avtomobilih, igračah in celo v pametnih hladilnikih ter pečicah.
Ni dneva brez uporabe naprave, ki ne bi imela v svoji zgradbi računalnika. Z njimi se srečujemo vsak dan, in sicer v šoli, doma, službi in tudi v prostem času. Uporabljamo jih za učenje, delo, zabavo ter sprostitev.
Kaj?
Nekdo pa mora vso to silno strojno, mehansko in programsko opremo vzdrževati, nadgrajevati, preverjati … Vse to in še več se lahko tisti, ki ga tovrstno znanje in delo zanima, nauči v naši šoli, če izbere smer tehnik računalništva.
Vabimo vas, da se vključite v izobraževanje za tehnika računalništva, pridobite znanja s tega področja in postanete del skupine, ki ponuja rešitve aktualnih nalog ter izzivov.
Kako?
Najprej morate uspešno zaključiti osnovnošolsko izobraževanje. Zaželen je čim boljši uspeh. Imeti pa morate še veselje do nadaljnjega izobraževanja in do dela z vsem, kar je povezano z računalnikom. Pomembni sta tudi volja in vztrajnost, da boste začeli in zaključili štiriletno izobraževanje, nato uspešno opravili še poklicno maturo ter tako pridobili naziv tehnik/-ica računalništva.
Strojna oprema in njeno delovanje
Na začetku boste zraven sošolcev in prostorov spoznali predvsem strojno opremo in njeno delovanje. Strojna oprema, ki jo s tujko imenujemo hardware, deluje po navodilih, ki jih imenujemo programi (s tujko software). Strojna oprema računalnika so tisti sestavni deli računalnika, ki jih lahko primete v roke. Predmet VISO (vzdrževanje informacijske strojne opreme) pa tisti predmet, pri katerem računalnik razstavite in sestavite, spoznate delovanje njegovih posameznih delov in kako jih povezati v delujoč računalnik. Ta VISO je kar zanimiv predmet!
Programska oprema
Sama strojna oprema ne počne nič zanimivega. Potrebno jo je priključiti, voditi, obremeniti, nadzorovati in smiselno uporabiti. Za to poskrbi programska oprema, kot so gonilniki, BIOS, datoteke, operacijski sistemi, serverji, protokoli … Z vsem tem in še mnogim drugim se seznanite pri predmetu VIPO (vzdrževanje informacijske programske opreme).
S pomočjo tega znanja spravite strojni del računalnika na nivo, da lahko začnete z njim pisati in pošiljati sporočila, brskati po spletu ter vse tisto, kar se pač počenja z računalnikom. Kako uporabiti računalnik za pisanje in oblikovanje poročil, za risanje grafov in slik ter za predstavitev opravljenega dela pa se naučite pri predmetu ITK (informatika s tehniškim komuniciranjem).
Algoritmi in programiranje
Računalniki delujejo po navodilih, ki jih imenujemo algoritmi oziroma programi. Postopek, pri katerih nastajajo programi, pa se imenuje programiranje. Ravno tega, programiranja oziroma pisanja programov, se boste učili pri predmetih UPN (upravljanje s programirljivimi napravami) in kasneje pri OOP (osnovah objektnega programiranja). Začeli boste z enostavnimi programi iz vsakdanjega življenja, kot so seštevanje števil in podobnimi, preko težjih programov, kot so iskanje besed v besedilu in vse do programiranja mobilnih naprav, ki jih zajemaizbirni modul MAP oz. mobilne aplikacije.
Ko boste postajali starejši, se bo povečevalo tudi vaše znanje. Tako opremljeni se boste v višjih letnikih začeli ukvarjati s preučevanjem in reševanjem nalog ter izzivov, ki jih boste kasneje srečevali ne samo v službi, temveč tudi v vašem vsakdanjem življenju.
Računalniška omrežja
Pri računalniških omrežjih se boste naučili, kako naprave povezati in nastaviti, da bodo delovale samostojno in pri tem komunicirale z ostalimi napravami. Pri predmetu VVOS (vzpostavljanje in vzdrževanje omrežnih servisov) boste spoznali, kako deluje internet ter kako urediti računalnik, da bodo lahko uporabniki brskali po spletnih straneh, si pošiljali sporočila, dostopali do dokumentov in še veliko več.
Spletne aplikacije
Pri predmetu NRSA (načrtovanje in razvoj spletnih aplikacij) se boste naučili programskih jezikov, s pomočjo katerih boste načrtovali in izvedli aktivne spletne strani, spletne trgovine in podobno. Po želji boste programirali računalniške igre in druge programe.
Vsak pridobljen ali ustvarjen podatek je potrebno tudi ustrezno shraniti, varovati, z njim računati ali kako drugače obdelati, kar predstavlja snov predmeta NPPB oz. podatkovne baze Kako podatkovno bazo načrtovati, ustvariti, vzdrževati, polniti s podatki in te vračati uporabniku, zajema temelj tega predmeta. Dandanes je pač tako, da če svojega izdelka ne predstaviš na internetu, te nihče ne opazi.
Multimedija
PREDMETNIK: TEHNIK RAČUNALNIŠTVA – SSI (zadnji vpis 1. 9. 2022)
Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno št. ur |
Št. kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni |
||||
P1 |
Slovenščina |
Obvezno |
487 |
24 |
P2 |
Matematika |
Obvezno |
383 |
19 |
P3 |
Tuji jezik |
Obvezno |
417 |
20 |
P4 |
Umetnost |
Obvezno |
68 |
3 |
P5 |
Zgodovina |
Obvezno |
102 |
5 |
P6 |
Geografija |
Izbirno |
68 |
3 |
P7 |
Sociologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P8 |
Psihologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P9 |
Fizika |
Obvezno |
140 |
6 |
P10 |
Kemija |
Obvezno |
70 |
3 |
P11 |
Športna vzgoja |
Obvezno |
340 |
14 |
P12 |
Splošne vsebine odprtega kurikula |
O.K. |
78 |
4 |
P13 |
Strokovna terminologija v tujem |
O.K. |
140 |
7 |
Skupaj A |
|
2143 |
100 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
Obvezno |
136 |
6 |
M2 |
Uporaba IKT pri poslovanju |
Obvezno |
136 |
6 |
M3 |
Upravljanje s programirljivimi napravami |
Obvezno |
170 |
8 |
M4 |
Vzdrževanje informacijske strojne opreme |
Obvezno |
136 |
7 |
M5 |
Vzdrževanje informacijske programske opreme |
Obvezno |
136 |
7 |
M6 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
Obvezno |
136 |
6 |
M7 |
Vzpostavitev in vzdrževanje omrežnih servisov |
Obvezno |
136 |
7 |
M8 |
Načrtovanje in razvoj spletnih aplikacij |
Obvezno |
176 |
9 |
M9 |
Načrtovanje in postavitev podatkovnih baz |
Obvezno |
136 |
7 |
M10 |
Oprema za multimedijsko tehniko |
Izbirno |
156 |
8 |
M11 |
Upravljanje IK sistemov |
Izbirno |
156 |
8 |
M12 |
Upravljanje z informacijsko programsko opremo |
Izbirno |
156 |
8 |
M13 |
Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij |
Izbirno |
156 |
8 |
M14 |
Napredna uporaba podatkovnih baz |
Izbirno |
156 |
8 |
M15 |
Računalniško oblikovanje |
Izbirno |
156 |
8 |
M16 |
Uporaba mikroprpcesorskih naprav |
Izbirno |
156 |
8 |
M17 |
AV komunikacije |
Izbirno |
156 |
8 |
M18 |
Načrtovanje avtomatiziranih postrojev |
Izbirno |
156 |
8 |
M19 |
Razširjen označevalni jezik |
O.K. |
74 |
3 |
M20 |
Napredne spletne aplikacije |
O.K. |
74 |
3 |
M21 |
Mobilne aplikacije |
O.K. |
88 |
3 |
M22 |
Objektno orientirano programiranje |
O.K. |
156 |
7 |
Skupaj B |
|
1766 |
87 |
|
Od tega: C – Praktično izobraževanje |
||||
|
Praktični pouk |
|
640 |
30 |
Č – Praktično izobraževanje |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
152 |
7 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Aktivno državljanstvo |
|
35 |
2 |
|
Interesne dejavnosti |
|
317 |
13 |
Skupaj |
|
352 |
15 |
|
E – Odprti kurikulum |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
554 |
27 |
Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno št. ur |
Št. kreditnih točk |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
4523 |
214 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
792 |
37 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
4875 |
229 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
5027 |
236 |
|
Poklicna matura (izdelek oz. storitev in zagovor) |
|
|
4 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
240 |
|
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
135 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
4 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
11 |
|
|
Skupno število tednov |
|
150 |
|
PREDMETNIK: TEHNIK RAČUNALNIŠTVA – SSI (prvi vpis 1. 9. 2023)
Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno št. ur |
Št. kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni
predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
Obvezno |
487 |
24 |
P2 |
Matematika |
Obvezno |
383 |
19 |
P3 |
Tuji jezik |
Obvezno |
417 |
20 |
P4 |
Umetnost |
Obvezno |
68 |
3 |
P5 |
Zgodovina |
Obvezno |
102 |
5 |
P6 |
Geografija |
Izbirno |
68 |
3 |
P7 |
Sociologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P8 |
Psihologija |
Izbirno |
68 |
3 |
P9 |
Fizika |
Obvezno |
136 |
6 |
P10 |
Kemija |
Obvezno |
68 |
3 |
P11 |
Športna vzgoja |
Obvezno |
340 |
14 |
P12 |
Splošne vsebine odprtega kurikula |
O.K. |
78 |
4 |
P13 |
Strokovna terminologija v tujem
jeziku |
O.K. |
140 |
7 |
Skupaj A |
|
2137 |
100 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Uvod v računalništvo |
Obvezno |
140 |
8 |
M2 |
Strojna in programska oprema |
Obvezno |
140 |
8 |
M3 |
Spletne aplikacije |
Obvezno |
151 |
9 |
M4 |
Varnost in zaščita v informatiki |
Obvezno |
140 |
8 |
M5 |
Računalniške komunikacije in omrežja |
Obvezno |
155 |
9 |
M6 |
Osnove programiranja |
Obvezno |
332 |
15 |
M7 |
Upravljanje s podatki |
Obvezno |
248 |
12 |
M8 |
Računalniški produkti in storitve |
Obvezno |
153 |
8 |
M9 |
Programiranje aplikacij |
Izbirno |
124 |
7 |
M10 |
Računalniška omrežja in storitve |
Izbirno |
124 |
7 |
Skupaj B |
|
1583 |
84 |
|
Od tega: C – Praktično izobraževanje
v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
480 |
19 |
Č – Praktično izobraževanje
pri delodajalcu |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
304 |
12 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Aktivno državljanstvo |
|
35 |
2 |
|
Interesne dejavnosti |
|
317 |
13 |
Skupaj
D |
|
352 |
15 |
|
E – Odprti kurikulum |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
400 |
25 |
Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ izbirno |
Skupno št. ur |
Št. kreditnih točk |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
4120 |
209 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
784 |
31 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
4472 |
224 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
4776 |
236 |
|
Poklicna matura (izdelek oz. storitev in zagovor) |
|
|
4 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
240 |
|
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
130 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
8 |
|
|
Število tednov drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela |
|
11 |
|
|
Skupno število tednov
izobraževanja |
|
149 |
|
Prihodnost
Znanje, pridobljeno v štiriletnem izobraževanju, vam omogoča, da se Lahko zaposlite ali pa nadaljujete s šolanjem. Vaša prihodnost je odvisna od programa, ki ga boste zaključili, in poklica, ki ga boste pridobili.
Glede na to, da smo globoko v dobi dronov (letalnikov), robotov, umetne inteligence in mobilnih tehnologij, ki so z roko v roki povezane z računalnikom in programiranjem le-tega. s takojšnjo zaposlitvijo ne boste imeli težav.
Po želji se lahko po poklicni maturi izobražujete na višješolskih in visokošolskih programih, z dodatnim maturitetnim predmetom pa lahko nadaljujete šolanje tudi na sorodnih univerzitetnih smereh.
Glede na to, da podjetjem »kronično« primanjkuje tehničnih kadrov, vas bodo v podjetjih veseli ne glede na stopnjo računalniške izobrazbe.